شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
امام جمعه ایلام: 

نگاه ایلی و قبیله ای نباید جای انتخاب شایسته ترین ها را بگیرد 

۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ۲۱:۳۴ چاپ کدخبر: 20971

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام با بیان اینکه نگاه ایلی و قبیله‌ای نباید جای انتخاب شایسته‌ترین‌ها را بگیرد، گفت: فردی که شایسته‌ترین است شرعاً و قانوناً تکلیف داریم به او رأی بدهیم ولو اینکه از ایل و تبارم خودمان باشد یا نباشد.




به گزارش آفتاب ایلام, حجت‌الاسلام ‌اله‌نور کریمی‌تبار‌ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به انتخابات 11 اسفند ماه اظهار داشت: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح راه حل مشکلات کنونی جامعه است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه کارها به کسی که کاردان و متخصص امر باشد واگذار شود، افزود:در راس قرار گرفتن کلید افراد کاردان، لایق، متخصص و متعهد کلید خوشبختی جامعه است.

کریمی‌تبار به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اشاره داشت و افزود: یک نماینده مجلس به عنوان وکیل و انتخاب مردم باید در انجام وظایف وکالت،امانت و تقوی را رعایت کند و به استقلال، اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند همه باید در انتخابات شرکت کنند، انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است و راه اصلاح کشور انتخابات است،گفت:جمهوریت ما با انتخابات معنا پیدا می‌کند دشمنان از مدت ها قبل با ره انداختن تبلیغات سعی در کم کردن مشارکت مردم دارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه مردم صاحب این انقلاب هستند،افزود:آنها همیشه پیش برنده بوده و در انقلاب و اداره کشور نقش آفرین هستند.

کریمی تبار گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهم اسفندماه می‌تواند برای کشور ما امنیت بیشتر، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی به‌دنبال داشته باشد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز ساده ترین راه حفظ نظام، این است که مردم پای صندوق آرا مشارکت حداکثری داشته باشند، افزود: رأی اولی‌ها با افتخار این عبادت بزرگ را در زندگی سیاسی خود ثبت کنند چرا که مدال افتخاری برای آینده آنان است.

کریمی تبار با اشاره با تبریک میلاد با سعادت امام عصر(عج) گفت:منزلت نیمه شعبان به اندازه شب های قدر است.

وی با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، گفت:مجاهدت‌های پنهان این سربازان امنیت پایدار برای ما تضمین کرده است و موفقیت روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت داریم.

کریمی تبار خاطرنشان کرد: همه کسانی که دل در گروی انقلاب اسلامی دارند روز یازدهم اسفندماه پای صندوق آراء با وضو حضور پیدا کرده و به شایسته‌ترین گزینه‌هایی که وجود دارد رأی بدهیم.

وی با بیان اینکه ما در برابر خون شهدا و دربرابر ولایت فقیه مسئولیت داریم،گفت: طبیعتاً هر کسی که دل در گرو به کشور خودش دارد اگر هم دل در گرو انقلاب اسلامی نداشته باشد،اهمیت انتخابات برای او مشخص است و در انتخابات پیشگام خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اخلاق مداری در انتخابات، گفت: ایشان فرمودند کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بد دهنی، توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند، برخی ها نیمه پر لیوان را نمی‌بینند و واقعاً سیاه‌نمایی می‌کنند، این ناسپاسی است که این‌همه خدمات جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تا الان دیده نشود و فقط کاستی‌ها بیان شود، طبیعتاً هر کشوری در هر جای دنیا مشکلاتی دارد و اگر بناست نقدی صورت گیرد باید 2 روی سکه را باید دید.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نحوه تبلیغ کردن نامزدهای انتخاباتی اشاره داشت و گفت: نوع تبلیغ آینده و چشم‌انداز مجلس شورای اسلامی و مجلسیان را نشان می‌دهد، پس مردم با انتخاب درست فرد اصلح را روانه ی مجلس کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نگاه ایلی و قبیله‌ای نباید جای انتخاب شایسته‌ترین‌ها را بگیرد، افزود: فردی که شایسته‌ترین است شرعاً و قانوناً تکلیف داریم به او رأی بدهیم ولو اینکه از ایل و تبارم خودمان باشد یا نباشد، باید کسی را انتخاب کنیم که در مجلس تأثیرگذار و به سوگند نمایندگی خود پای‌بند باشد، بدهکار دیگران نباشد، مطابق اختیارات نماینده مجلس، برنامه و راهکار برای حل مسائل و مشکلات جامعه را داشته باشد.

وی گفت: صداقت در گفتار،عمل به تعهد و وعده‌ها، امین و امانت‌داری را از دیگر ویژگی های نماینده مجلس است.

امام جمعه ایلام در پایان با بیان اینکه نامزد انتخاباتی باید رأی مردم را حق الناس بداند،گفت: همچنین بعد از آوردن رأی، مردم را فراموش نکند و آنها را ولی نعمت و خود را خادم و نوکر آنان بداند، عشق خدمت داشته باشد نه این‌که تشنه قدرت باشد، دردآشنا باشد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان